Първият състезателен 300 SL от 1952 г. е почетен с колекционерска 12-сантиметрова количка година по-късно. Всъщност историята на моделчетата е почти толкова дълга, колкото и на самата SL-класа. Няма начин да обичате колекцинерските моделчета и да не познавате очарованието на играчките с пружинно навиване, които нашепват приказки за отминали времена.
Връзка между реалните коли и колекционерските им умалени копия съществува открай време и е ключов момент в историята на автомобилостроенето. Сред най-често пресъздаваните в миниатюрен формат версии са Mercedes-Benz 300 SL Coupе (W 198 I, 1954 до 1957 г.) и 190 SL (W 121, 1955 г. до 1963 г.). Колекцията показва как по един забележителен начин иновативните процеси от бранша се пренасят и в индустрията на играчките. Пружинно навиваните двигатели са заменени с електрически с батерии, после идва ред на кабелното управление, а след това – и на моделчетата с радио управление
Когато умаленото копие на състезателния 300 SL (W194) е пуснато под знака на марката Dux през 1953 г., легендарното „гълуинг“ купе от серия W 198 е все още таен проект. Дизайнът на играчката, разбира се, е вдъхновен от профила на състезателния автомобил. От друга страна W 194 вече дава привкус на някакъв вид серийна естетика и както ще видим по-късно през 1954 г. на салона в Ню Йорк дебютира и производственият 300 SL.
За своя 300 SL Dux решава да не използва нормалните методи за производство на играчки а прибягва до винтови сглобки. Това позволява на собствениците на такива играчки да отварят своето моделче, да го разглобяват и дори да демонтират двигателя, който е с пружинно навиване.
С течение на времето производителите на играчки започват да предлагат пластмасови моделчета SL вместо доскорошните калаени. Това донякъде също отговаря на въвеждането на нови материали в автомобилостроенето и прибягването до нови техники.
Цялата еволюция в сектора е илюстрирана доста добре от екземпляра 300 SL Coupе на Wiking, изработен от пластмаса в мащаб 1:87, въведен с ценовата листа от 1956 г. По това време спортните gullwing автомобили, както и малките влакчета са с корпуси без отвори за прозорците, а стъклата на фаровете им са изобразени с помощта на боя. През 1960 г. се появява 300 SL с прозрачно челно стъкло и прозорци наред с купето 190 SL на Wiking, пуснато през 1957 г. Постепенно се стига до все по-подробни моделчетата, като кулминацията е във вид на версия с радиаторна решетка и брони.
Около 1960 г. вече имаме и мащабно автомобилче Pagoda с демонтируем покрив от Gama, и дори 230 SL (W 113) от Schuco, което пък има напълно функционираща 4-степенна трансмисия.
През 1961 г. производител на детски играчки сключва договор с Daimler, за да получи скици на реални модели, които да използва за направата на 1,5-метрови колички с педали.
Днес Mercedes-Benz продължава да поддържа собствена висококачествена колекция от мащабни модели на класическата си колекция, като за целта си сътрудничи с редица известни производители. Естествено скъпите колекционерски играчки се продават чрез дилърската мрежа на автомобилите от марката. Могат да бъдат поръчани и онлайн.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!