Консорциум от британски компании под ръководството на Prodrive стартира успешно силициевокарбиден DC-DC конвертор в електромобил. Устройството контролира силовия поток между няколко енергийни източника и е способно да постигне водеща в класа ефективност от порядъка на 98,7% благодарение на увеличението на силовия поток и намаляването на размера и масата на конвертора спрямо системите на основата на силиций.
DC-DC конверторът действа като агрегат, който пренася енергията между ключови компоненти от високоволтовата електрическа система на автомобила. Разполага с четири порта – два от тях свързват задвижвания мотор с високоволтовия акумулатор, трети е прикрепен към вторичен енергиен източник, който в тестовата кола е суперкондензиран резервоар, а четвъртият захранва 12-волтовата електрическа система на автомобила.
Тестовият автомобил е Tata Vista EV, разработен от европейския технически център на индийския производител. Акумулаторната му батерия е с капацитет от 220 V, а мощността на двигателя е 37 кВт.
Системата може да бъде конфигурирана така, че да поддържа други енергийни източници като горивни клетки или пък да захранва няколко задвижващи силови агрегата.
Ключов момент в този конвертор е използването на силициевокарбидни устройства. Те оперират с доста по-висока честота спрямо еквивалентните силициеви компоненти – в случая със 75 Хц. В резултат на всичко това е намален обемът на магнитните части, а конверторът постига завидна ефективност от порядъка на 98,7%, съотношение от 10,5 кВт мощност за килограм маса и литрова мощност от 20 кВт/л.
Прилагането на силициевокарбидни модули позволява и по-висока температура на опериране спрямо конвенционалните силиконови.
За допълнителна информация изтеглете прикачените файлове
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!