BMW отпразнува 40 години от изграждането на първите си електрически превозни средства. Първите представители се появяват на Олимпийските игри през 1972 г. Тогава компанията представя два електрически прототипа 1602. Те се задвижват от електромотор с мощност 43 к.с., които се захранват от дванадесет 12V оловно-киселинни батерии. Това им дава възможност да ускорят от 0 до 50 км/ч за 8 сек, да развият максимална скорост от 100 км/ч и да изминат 30 км с едно зареждане.
Няколко години по-късно през 1975 г. компанията представя BMW LS Electric. Превозното средство е оборудвано с регенеративни спирачки и зареждащо устройство, моделът се отличава с лекетромотор с мощност 23 к.с., захранващ се от десет 12V батерии. Електромобилът ускорява от 0 до 50 км/ч за 11,4 сек., да удари максималните 65 км/ч и да измине 30 км с едно зареждане.
В началото на 80-те години, BMW започва развитие на 325iX Electric. Оборудван с натриево-сулфидни батерии, които имат енергийна плътност три пъти по-голяма от оловно-киселинните батерии, 325iX генерира 30 к.с., ускорява от 0 до 50 км/ч за 9 сек, развива максимална скорост от 100 км/ч и изминава 150 км с едно зареждане.
Окуражен от резултатите на 325iX Electric, BMW започва да развива нов електромобил. Концепцията Е1 първоначално той дебютира на изложението във Франкфурт през 1991 г. Тя е с алуминиева конструкция и лека пластмаса. Мощността е предоставена от натриево-серни батерии, които захранват електрически мотор, генериращ 43 к.с. Това позволява на модела да ускори от 0 до 50 км/ч за 6 сек, да удари максималните 120 км/ч и да измине 150 км с едно зареждане.
Малко по-късно BMW разкрива поредния си нов електромобил 325, който използва никел-натриево-хлоридни батерии. Тази промяна, заедно с добавянето на електромотор с мощност 61 к.с., позволява на модела да ускори от 0 до 50 км/ч за 6 сек, да удари максималните 135 км/ч. и да измине 150 км с едно зареждане.
През последните години BMW предлага MINI E и BMW ActiveE. Въпреки че са достъпни само в ограничени количества, те поправиха път за предстоящия i3, който ще влезе в производство през 2013 г.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!