1,22 млн. леки автомобили са били продадени в Китай през октомври, което е с 1,42 % повече спрямо аналогичния период от миналата година. Тези данни са публикувани от Reuters с препратка към Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM). Така през коментирания месец страната надмина американския пазар.
В сравнение със септември обаче е регистриран спад от 7,5%. Според анализаторите това е свързано със затягането на програмата за субсидиране на покупки на компактни автомобили, стартирала през 2010 г. Още в началото на годината тя важеше за 300 модела, но от октомври броят им бе сведен до 49, след като китайските власти утежниха критериите си.
През миналата година пазарът стана за втори пореден път най-крупният в света, следван от САЩ и Япония.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!