Когато Mercedes-Benz лансира CLA Клас 2014, той ще дойде с подобрения вариант на системата 4MATIC, проектирана специално за автомобили с напречно разположени двигатели. Въпреки че моделът споделя платформата с предно предаване на A Клас и B Клас, той стандартно ще се предлага с четири задвижващи колела.
Новата система използва доказаната схема, в която задният мост се интегрира с трансмисията, която в случая е 7-степенна с двоен съединител. Тя включва и многодисков съединител с електрохидравлично управление, което позволява напълно променливо разпределение на въртящия момент между предния и задния мост.
Когато мултидисковият съединител е „отворен“, автомобилът е задвижван предимно от предния мост. Затворен ли е, задният мост също влиза в играта. При най-екстремни условия до 90% от въртящия момент може да отидат към задните колела.
За разлика от тази схема, класическият 4MATIC на Mercedes, направен за гамата с принципно задно предаване, разпределя въртящия момент в съотношение 45:55 по време на нормални условия, като до 70% могат да бъдат насочени към всеки мост според обстоятелствата.
Съотношението в новата система в новата компактна гама на Mercedes може да бъде избрано от специален бутон на бордовото табло. В режим „ECO“ към задния мост се канализира по-малко тяга, в „SPORT“ или „MANUAL“ времето за реакция е скъсено и повече тяга отива към задния мост. Естествено при CLA45 AMG и A45 AMG системата ще набляга на въртящия момент към задните колела.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!