WRC 2011 - Citroën Racing навлиза в трето измерение!

Общи 03 февруари 2011 | Auto-Press.net A- A+ 7388 посещения | без коментари

Citroen Racing отваря нова глава от своята история, ангажирайки DS3 WRC в Световния рали шампионат 2011. С цел да спечели седма титла при конструкторите , Citroën Total World Rally Team ще използва два екипа - Себастиан Льоб/Даниел Елена, които ще опитат да се доберат до девета поредна световна титла, и Себастиан Ожие / Жулиан Инграсиа, завършили на пълно време сред официалния екип, след като отнесоха втора победа през 2010. Три други Citroën DS3 WRC ще бъдат пилотирани от частни пилоти : Питър Солберг, Кими Райконен и Питър ван Райкщайн. Истински концентрат на креативната технология, Citroën DS3 WRC отговаря на новия регламент на Световната автомобилна федерация. Най-видимата промяна засяга габарита: DS3 WRC е значително по-компактен от C4, което му придава ефектно поведение. Революцията се извършва също и под капака на автомобила : DS3 WRC е екипирана с четири цилиндров турбо двигател 1.6 с директно впръскване, напълно разработен от Citroen Racing. Той е свързан с трансмисията на четирите моторни колела, с механично управление на скоростната кутия и с разпределението на постоянната сила между предния и заден мост.

Представен по време на световното изложение в Париж през миналия октомври, Citroën DS3 WRC мина през много тестове, за да подготви сезона, който се простира в девет месеца и има тринайсет ралита, всяко от които специфично. От полярния студ в Швеция до горещината
на пустинята в Йордания, Световният рали шампионат е истинско предизвикателство за хората и машините. Под ръководството на Ксавие Мастелан-Пинон, техническият екип опита да възпроизведе възможно най-екстремните условия по време на пробните сеанси, за да
провери надеждността и да развие способностите на колата.

Седемкратните световни шампиони, Себастиан Льоб и Даниел Елена се втурват с ентусиазъм в това ново предизвикателство. Притежатели на почти всички рекорди в Световния рали шампионат, "Себ и "Данос ще започват всеки манш с целта да се наложат и да увеличат листата с невероятните си отличия. След като си оспорваха три ралита с официалния екип през 2010, Себастиан Ожие и Жулиан Инграсиа ще се доверят на DS3 WRC n°2. Притежатели на вече две световни победи, сега французите трябва да ги затвърдят, съчетавайки скорост
и постоянство.

Както винаги до Citroën, Total продължава да участва като основен партньор на официалния екип. DS3 WRC ще носи също известните цветове на Ред Бул, който продължава участието си от 2008.Три марки се завръщат между партньорите на Citroën Racing : Michelin, които ще поставят гумите на DS3 WRC, както и Facom и Alcon.

Разработени от Citroën Racing Technologies, три допълнителни DS3 WRC ще бъдат ангажирани за частните екипи по време на сезон 2011. Питър Солберг/ Крис Патерсън ще започнат тринайсетте манша, Кими Райкьонен/ Каж Линдстром ще участват в десет ралита и Питър ван
Райкщайн/ Еди Шевайе ще открият рали сезона в Португалия.

Въпроси към Оливие Кеснел, директор на Citroën Racing

Кое чувство господства в навечерието на този сезон? По-скоро сте нетърпелив, спокоен или тревожен ?
Със сигурност спокойствието не господства. Вярно е, че съм нетърпелив да отида във Швеция, за да мога да отговоря на всичките въпроси, които се поставят днес. Работихме ли коректно? Пропуснахме ли нещо ? Ще си имаме едно на ум що се отнася до някои особености, имайки предвид, че Швеция не представителен терен за целия световен шампионат. Трябва също да дрржим горе главите: Citroen Racing е доказана машина за победи и няма причина да мислим, че може да се забави от днес за утре. Имам пълно доверие в работата на екипа, но очакваме първите полувремена на ES1 на ралито в Швеция с огромно нетърпение.

Мислите ли, че трябва да контролирате съперничеството между Себастиан Лоб и Себастиан Ожие ?
В Швеция ще бъде лесно. Двамата ни пилоти ще стартират с нула точки. Както винаги е било до сега, Citroën ще им предостави абсолютно идентични автомобили. Ако някой от тях отбележи по-добро време, това ще е защото е бил по-бърз! Не съм от този тип хора, които си поставят под напрежение: няма никакво съперничество, което трябва да се контролира за момента. Това, което мога да ви кажа е,че всички сме част от едно семейство. Названието "пилот е може би по-ценено и по-разпространено, но названието конструктори е значително
по-важно за марката.

Citroën Racing Technologies ще предостави три DS3 WRC на разположение на частните пилоти. Каква е целта на този ход?
Очаквайки пристигането на новите конструктори в Световния рали шампионат, считам, че е задължение на Citroën да участва в атрактивността на шампионата. Поради тази причина сме щастливи от сключените споразумения с Питър Солберг, Питър ван Райкщайн и Кими Райконен. Основната цел на CITROËN не е само да наема състезателни коли, но ние сме щастливи, че имаме тези пилоти в нашето семейство.

Дейностите на Citroën Racing не се ограничават с WRC. 2010 година беше белязана от представянето на DS3 R3 и DS3 Racing. Каква равносметка си правите от тези представяния?
DS3 R3 е продължение на поколението автомобили, предназначени за частни пилоти. За няколко месеца тя се наложи като новата референция в тази категория. От търговска гледна точка това се доказва с големия брой поръчки, които надминаха всички очаквания. Радваме се на успеха DS3 R3 и изразяваме това чрез Citroën Racing Trophy, организирани в цяла Европа. Успех имаме също и с DS3 Racing. Имаме 2 000 броя, които със сигурност ще бъдат продадени и
обмисляме да увеличим годишното производство.

Какви са перспективите в тези две области ?
Разработването на спортна серия автомобили е нова дейност за Citroën Racing, коя то предлага нови перспективи за марката, изследвайки нови пазари. След успеха на DS3 Racing, мислим да
адаптираме и другите модели от гамата DS. Що се отнася до състезанията, ние се интересуваме от една възможна регламентация "FIA R4", която ще позволи да се развият коли от тип R3 на четири задвижващи колела. Това ще бъде чудесно средство за обучението на млади пилоти.

Що се отнася до откриването и обучението на млади таланти, операцията Rally Jeunes е често давана за пример. Citroen обявява сътрудничество с Френската федерация за автомобилен спорт, за да поднови тази операция. Какви са причините?
Това сътрудничество ми изглежда абсолютно естествено. Със ангажирането на Себастиан Льоб и Себастиан Oжие в Световния рали шампионат, Citroën кара младите французи да мечтаят и те вибрират в ритъма на своите подвизи. С Rally Jeunes ние ще им позволим да докоснат мечтата с пръсти, предлагайки им да покажат способностите си зад волана на DS3. За най-талантливите пътят към върха е начертан. Ще добавя, че Rallyе Jeunes е една фантастична операция от маркетингова гледна точка, тъй като тя ще позволи на милиони млади хора да открият света на марката.

Кажете ни малко повече за условията?
Участниците не трябва да са участвали в ралита и да са на възраст между 18 и 25 години. Шест регионални етапа във Франция ще определят най-добрите пилоти на трева, които ще бъдат квалифицирани за Rallye de France. Официалното стартиране на операцията ще се състои на през октомври 2011 и двамата победители ще бъдат наградени с програма от шест манша във френския рали шампионат.

Въпроси към Ксавие Мастелан-Пинон - технически мениджър на Citroën Racing

Какво се случи от представянето на Citroën DS3 WRC по време на автомобилния салон в Париж през миналия октомври?
Нашият приоритет беше да натрупаме пробни километри във възможно всички условия. Благодарение на създаването на още един DS3 WRC, предназначен за тестове, бяхме способни да организираме сеанси на всеки две седмици. Тези опити ни позволиха да работим върху надеждността и да разберем колата, т.е начинът по който тя реагира в различни условия. С течение на времето техническата сигурност на колата се утвърди. През последните седмици се концентрирахме върху детайли като позиционирането на елементите на сигурност, кутиите за контрол на FIA, поставянето на екипи и тяхното обучение за използване на колата извън сервиза. Най-голямата трудност беше да се работи при топли метеорологични условия. Успяхме да намерим малко горещина в Южна Европа.

Имате ли някакви съмнения за надеждността на колата ?
Смятам, че работихме добре, имайки предвид времето, с което разполагаме, за да ръководим добре този проект. Разбира се, че има рискове. Не трябва да забравяме , че DS3 WRC е изцяло нова кола, за разлика от C4, която беше създадена по модела на Xsara.

Последната промяна бeше на гумите. Как се отрази това на развитието на колата?
Michelin е исторически партньор на Citroën . Първо искам да изразя радостта ни да имаме на наша страна този производител и неговия технически екип. Профилът на гумите Michlin е изцяло различен, трябваше да преразгледаме не малко неща по отношение на геометрията на различните части на колата – наклонът на осите към земята, предпазните лостове...Гумите Michlin са добри и предлагат много точно поведение, особено върху асфалт.

Мислите ли, че новите World Rally Cars ще бъдат по-зрелищни от предишното поколение ?
По-компактният габарит на колата намалява инерцията. При отсъствието на централен диференциал, трябва да се очаква, че ще има фази на спиране с повече движение, включително и на асфалта. Двигателят е по-оборотен, липсата на полуавтоматично командване на скоростната кутия ще накара пилотите да се борят малко повече на волана….Ще кажа, че действително, тези нови коли ще бъдат по-интересни за гледане за зрителите.

Въпроси към Себастиан Льоб
Какви са усещаниатя Ви на волана на Citroën DS3 WRC ?
Усещанията са много различни от тези, които познаваме с C4. DS3 е по-къса и по-пъргава на тесните завои, но също и по-нервна при бързите участъци. Най-общо, ще бъдем длъжни да се борим малко повече на волана. Причините са много - поведението на колата продиктувано от габарита, отсъствието на централен диференциал, връщането на механичното командване на скоростна кутия, което ще ни принуди да изпускаме много често волана...

Доволни ли сте от свършената работа между двата сезона?
Мисля, че екипът свърши добра работа. Не сме достигнали едно ниво на развитие на всички повърхности. Прекарахме много време на земя, тъй като това е типът терен, който най-често се среща на световен шампионат. На сняг, мисля, че може още да се поработи, но е трудно да се прецени, тъй като нямаме база за сравнение, имайки предвид, че новият правилник промени поведението на колите.

А какво мислите за този нов правилник? Удовлетворява ли той пилотите?
Да, колата е приятна за каране. Способностите на двигателя позволяват да се използват всички качества на шасито. Разбира се, че бихме искали повече мощност, но мисля, че новите WRS ще бъдат доста зрелищни. По отношение на пилотажа, ще трябва да бъдемфини оптимизирайки траекториите, за да запазим най-добрата скорост на завоите.

Какво представлява този сезон за Вас?
Това едно ново предизвикателство с доста повече колебания, за разлика от предишните сезони. Конкурентите също подготвиха новите си автомобили и сега трябва да изчакаме първите ралита, за да установим йерархия. Но преди това, ще трябва да бъдем по-бързи от
тези, които разполагат със автомобил като моя. Да победиш Себастиан Ожие и Питър Солберг не е толкова лесно! Мисля, че точи сезон ще бъде труден, но това ме мотивира още повече.

Въпроси към Себастиан Ожие
Какви са усещанията Ви зад волана на DS3 WRC ?
И аз като Себ намирам, че по -тесният габарит на DS3 има предимства и недостатъци в зависимост от терена. Двигателят, имайки много по-малък въртящ момент от преди си има своя специфика. Връщането към механичното командване на скоростната кутия изисква малко
повече време при преминаване и повече усилия от страна на пилотите. Това няма да създаде проблем при нормални условия, но би могло да стане мъчително ако е много горещо или в края на специалните курсове.

Доволни ли сте от свършената работа между двата сезона?
Бях впечатлен от способността за работа на екипа, тъй като направихме множество пробни сеанси от края на миналия сезон. Мисля, че добре използвахме времето, с което разполагахме. Сега съм нетърпелив да бъда на ралито в Швеция, за да се изправя пред хронометъра!

Мислите ли, че този нов правилник ще бъде позитивен за Световния рали шампионат?
Целта беше да се привлекат нови конструктори. От тази година трета марка се присъединява. Това е позитивно за всички като започнем от зрителите. Мисля, че новите коли ще бъдат доста зрелищни с повече хлъзгане и двигатели, които свирят при обиколките. Без никакво съмнение ще има спектакъл както в предишните сезони!

Какво очаквате от този първи сезон на пълно време сред Citroën Total World Rally Team ?
Има много непредвидими неща и ми е трудно да си поставя определена цел. Резултата от ралито в Швеция няма да бъде непременно определяш за йерархията на шампионата. По-скоро ще трябва да изчакаме три или четири ралита за да се определи. Що се отнася до нас, няма да започнем първия манш с много високи амбиции. При две зимни ралита ще ни бъде трудно да се съревноваваме с пилотите от севера. Дори и това да е основната цел, аз не съм обсебен
от спечелването на световната титла. Иначе, искам да отбележа точки на всяко рали, да бъда между първите и да увелича опита си с WRS.

Въпроси към Фредерик Бертранд, мениджър спортни клиенти
След две години, увенчани с успех, Citroën Racing Trophy готов ли е за новия сезон?
От началото на 2009 година Citroën Racing Trophy не спира да набира привърженици с повече от 70 екипи, вписани последната година. Концепцията, която позволява на пилотите аматьори, но също и на професионалистите да карат истинска състезателна кола на приемлива цена, имайки същевременно възможността да получават премии в зависимост от резултата си, е особено ценена. Този сезон Citroën Racing Trophy продължава и ще присъства в десет европейски страни заедно с C2R2 MAX, но също и с новата DS3 R3, за която вече се
говори след различните и появявания през 2010.

Действително, способностите на DS3 R3 не останаха незабелязани миналата година. Как се представя нейното приобщаване към Citroën Racing Trophy ?
През 2010 DS3 R3 участва в много курсове, всеки представляващ специфичен профил, за да се представи колата, но също и да се дефинира нейният потенциал в реални условия. Постигнатите резултати са много позитивни, тъй като се наложи в своята категория пет пъти и финишира на подиум в най-екстремни ситуации по време на « Rallye du Valais ». Tя е вече готова да влезе в редиците на Citroën Racing Trophy и много поръчки вече са направени. Впрочем, участието на 11DS3 R3 на ралито в Монте Карло свидетелства за успеха й.

Разработихте специален интернет сайт за бутика на Citroën Racing :http://boutique.citroenracing.com/. Бихте ли описали функциите му ?
Създавайки този сайт, амбицията ни беше да предложим достатъчно пълнна подкрепа за нашите клиенти, но също и на всички тези, които биха имали нужда от информация за нашите аксесоари, дрехи и механични части. Освен възможността за поръчки по интернет, потребителите ще имат също и достъп до актуалните събития различните документации само с няколко кликвания.

 
Ключови думи:   asin, citroen, world rally team, wrc
 

Снимки


 

Вицът на деня - 11 Вицът на деня - 11
03 февруари 2011
 
 

Коментари

 

Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!

 
(задължително)
(препоръчително)
или
Влез през Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Вашата заявка се обработва, моля изчакайте Зарежда се, моля изчакайте